środa, 27 maja 2015

KSIĄŻKOWI ULUBIEŃCY - PIERDOMENICO BACCALARIO


 Miesiąc temu kiedy byłam chora, co dosyć często mi się zdarza w miesiącach wiosenno – letnich wybrałam się do Biedronki na zakupy. Oczywiście lista ograniczała się wyłącznie do produktów spożywczych , ale z braku laku postanowiłam zajrzeć na dział książkowy. Nie wiem czy wiecie, aczkolwiek dosyć często pojawiają się tam pozycje książkowe w bardzo przyzwoitych cenach. Chociaż mam tyle lat ile mam , a na ile ponoć nie wyglądam wzięłam do ręki pierwszy tom „Ulyssesa Moor’a – Wrota Czasu” – Pierdomenico Baccalario. Po okładce doszłam do wniosku, że jest to książka dedykowana dzieciom/ młodzieży . Niestety mam to do siebie, że chociaż mam 25 lat uwielbiam książki dla dzieci. Uważam , że rozwijają one wyobraźnie i pozwalają przenieść się do zupełnie innego świata co tym samym daje mi poczucie oderwania się od rzeczywistości.


Książkę pochłonęłam w ciągu 2 godzin i pomimo uporczywego kaszlu poszłam po dwa kolejne tomy ( w Biedronce dostępne były tylko trzy pierwsze pozycje ). Przejdźmy jednak do tego co najważniejsze – czyli o czym w ogóle ta książka opowiada.

Pierwsze sześć tomów opowiada niesamowitą historię trójki dzieci – rodzeństwa Julii i Jasona, oraz ich przyjaciela Ricka, którzy odkrywają w domu bliźniaków tajemne Wrota Czasu. Są to drzwi, które przenoszą ich w zupełnie inne, magiczne miejsca w których cała trójka przeżywa przygody i musi odkrywać zagadki pozostawione im przez ostatniego właściciela domu – Ulissesa Moor’a. Cała historia rozpoczyna się kiedy Jason i Julia przeprowadzają się wraz z rodzicami do Willi Argo . Tam poznają ogrodnika – Nestora oraz Ricka, który mieszka w tym samym miasteczku Killmore Cove. Miasteczko znajduje się nad morzem i nie jest widoczne na żadnej dostępnej mapie. Jason, Julia i Rick , który od dawna marzył o zapoznaniu bliżej Willi , odkrywają tajemnice domu, a na poczcie odbierają trzy klucze , którymi mogą otwierać najbardziej niebywałe drzwi – Wrota Czasu. Dzięki temu przenoszą się oni do takich miejsc jak Starożytny Egipt, Wenecja czy Ogród Wiecznej Młodości. Oczywiście nic nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać , bo na trójkę dzieciaków czyha Obliwia Newton i jej pomagier Manfred, którzy z całego serca pragną odebrać im klucze. Co więcej Jason, Julia i Rick muszą odkryć kim był Ulisses i dlaczego postanowił właśnie im przekazać tajemnicę Wrót.

Książki Perdomenico nie dosyć , że są naprawdę wciągające to dodatkowo ich atutem jest piękne wydanie. Wszystkie ilustracje znajdujące się w środku powodują, że nie możesz oderwać się od całej historii przez długie godziny. Czy nie każdy z Nas marzył aby znaleźć się w tajemniczym domu gdzie jest tyle do odkrycia ? Wiem, że prawdopodobnie we mnie nadal kryje się więcej dziecka niż osoby dorosłej, jednak polecam tą książkę każdemu – dorosłemu czy dziecku , bo naprawdę warto.





Zazwyczaj kolejne tomy ( bo jest ich aż 14!) zamawiam przez stronę internetową Świata Książki , bo ceny są zdecydowanie niższe niż w jakimkolwiek innym sklepie. Ceny wahają się między 11 a 20 PLN w zależności od tomu.

 


  


Jeśli tak jak ja lubicie przeżywać przygody i podróżować w wyobraźni ta książka na pewno jest stworzona dla Was.

Może Wy moglibyście mi polecić książki, które Was inspirują, wciągają , uzależniają ? Bardzo chętnie przeczytam coś nowego , gdyż aktualnie moja biblioteczka wieje pustką ;)
Do następnego !

J.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz